Pagina's: Fotoblog en Dubbelbeelden

vrijdag 26 januari 2018

Portret van een roodborst

Roodborsten (mannetjes én vrouwtjes!) zingen het hele jaar door. Hun zang is erg afwisselend en daarom niet zo gemakkelijk te herkennen. Kenmerkend zijn de pauzes van 3 á 4 seconden tussen de riedeltjes. Naar verhouding hebben roodborsten grote ogen. Er wordt verondersteld dat ze ook 's winters veel zingen, omdat hun hersenen door het vele licht geprikkeld worden om te zingen. (Als je goed kijkt zie je dat er een teek zit aan het begin van de snavel.)



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto van het roodborstje! En ja, ik hoor ze volgens mij ook 's winters. Zo'n mooi geluid! Ab, je maakt echt hele mooie foto's en daardoor kunnen veel mensen ook van de natuur genieten. groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment. Het is ook mijn bedoeling dat ik er niet alleen van geniet!

      Verwijderen

Reacties op mijn blog kun je hier plaatsen, of stuur een mailtje naar wisselink.ab@gmail.com.